vrijdag 5 maart 2010

Nummer 14 is bijna klaar...


Het is alweer een paar weken geleden dat ik via Frank Slot een 1/28 chassis van Slot Devil had ontvangen, het betreft een Slotdevil Mini-Me Chassis voor Mini-Z Bodies

Slot Devil maakt diverse soorten chassis en benodigdheden op het gebied van slotracen.

Het geheel ontvang je met een technische werkbeschrijving en een aantal foto's, zoals het chassis samengevoegd moet worden, het geheel is in Duits beschreven.


Het is aan te bevelen de handleiding goed door te lezen, alvorens te beginnen.

Al gauw merkte ik dat het chassis niet geheel goed onder de Megane kap paste, de diverse onderdelen, waaronder de verstelbare voortrein, gemaakt van carbon moest 4 mm worden aangepast, een dremel is hierbij onmisbaar!
Dit alles is een secuur werkje en neemt veel tijd in beslag.

Het chassis van Slot Devil is zo geconstrueerd, dat de kap met cellenrubber strookjes via een sub chassis op het hoofd chassis wordt vastgezet, en het sub chassis middels schroefjes los kan worden gemaakt van het hoofd chassis.
In tegenstelling tot vele andere merken, heeft de fa Slot Devil het chassis uitgevoerd met een mono vering, voor dit model gaat mijn voorkeur uit naar een vrij stugge vering en heb de monoshock uitgerust met een gele springveer uit het PN Slot assortiment.

Voor de aandrijving heb ik voorlopig gebruik gemaakt van een Fuchs 1 motor.
Volgens het technisch reglement valt dit chassis onder de modified klasse MiniZ-28 van de FSN.
Het kapje is gespoten met spuitbussen en blanke lak van de Praxis, en super snel drogend.
Binnenkort ga ik de Megane maar eens uitgebreid testen......
Wordt vervolgd,
Ed. Robinson